Život pod tlakem

Spousta lidí s oblibou říká, že nemůže bez stresu žít. Také jsem mezi ně patřila. Ovšem do té doby, než jsem si způsobila zdravotní problémy.

Stres

Dnešní životní styl klade vysoké nároky na naši výkonnost. Jsme přepracovaní, frustrovaní a věčně nic nestíháme. Stres v menší míře není škodlivý, k práci patří a do jisté míry nás popohání k dalším výsledkům. Když nám ale začne přerůstat přes hlavu, cítíme se bezmocní. Stres bývá často nazýván zabijákem. Pokud trvá déle, nebo se často opakuje, oslabuje naši imunitu a může mít negativní vliv na naše zdraví.

Před pár lety jsem se nechala pohltit prací a vůbec si neuvědomovala, na jaké problémy si zadělávám. Začala jsem mít opakovaně angíny, prodělala EB virozu, zvětšily se mi uzliny pod pažím a trápily mne nejrůznější bolesti po celém těle. Místo práce jsem začala trvávit dlouhé hodiny v ordinacích a snažila se najít příčinu potíží. Diagnóza stále nepřicházela a rady lékařů, abych přestala pracovat a šetřila si zdraví, mi připadaly bláhové. Zvolnila jsem výrazně pracovní tempo a začala o sebe víc pečovat. A hlavně – potkala jsem úžasnou homeopatku, které mi naordinovala léky na povzbuzení organismu. Během týdne jsme se cítila jako znovuzrozená. Z workoholismu jsem od té doby vyléčená.

Co je vlastně stres?

Pochází z anglického slova stress (tlak, zátěž, vypětí) a je to stav organismu, který je obecnou odezvou na jakoukoliv výrazně působící zátěž – fyzickou nebo psychickou. Při stresu se uplatňují obranné mechanismy, které umožňují přežití organismu vystaveného nebezpečí. Stres mohou vyvolat nejrůznější krizové situace, ať už finanční, rodinné, nebo pracovní problémy, ale i traumatizující události, zranění, nemoci…

Varovné signály

  • únava, nespavost, špatné soustředění

  • nervozita a neklid 
  • ztráta chuti k jídlu, nauzea, žaludeční nevolnost, průjem, zácpa
  • bolesti hlavy
  • ztráta zájmu o sex, podráždění, zloba, rozčilování, apatie, pesimismus


Jak zvládnout přetížení organismu?

  1. Zjistěte příčinu stresu
    Co vás vlastně tolik zatěžuje? Může to být množství práce, termíny odevzdávek, komunikace se zákazníky, každodenní rutina, neshody s kolegy, nízké platové ohodnocení...
  2. Změňte myšlení
    Ideální čas vystoupit ze začarovaného kruhu a podívat se na věci s čistou hlavou. Zkuste najít nové způsoby a nenechte se dál zahlcovat. Naučte se řešit věci hned a neodkládat je na později. Nastavte si jasné cíle, čeho chcete v práci dosáhnout. Nebojte se práci případně změnit.
  3. Zorganizujte si svůj čas
    Začněte používat diář a uspořádejte si lépe život. Když budete plánovat, víc toho zvládnete. Nestíháte vyzvednout děti ze školy? Neváhejte požádat o pomoc někoho z rodiny.
  4. Nastartujte nový životní styl
    Naučte se pravidelně relaxovat a uvolňovat tělo i mysl – cvičte jógu, meditujte, poslouchejte hudbu, zkuste aromaterapii, zajděte si na masáž. Omezte kouření, pití kávy a alkoholu. Dopřávejte si zdravou stravu a kvalitní spánek. Zkuste změnit své ranní návyky tak, abyste se nestresovali už od rána.

Homeopatické tipy:

  • Nux vomica 15 C

Jste přepracovaní, unavení, často v noci špatně spíte, budíte se kolem 4. hodiny ranní. Nesnášíte, když vám někdo odporuje, snadno se rozčílíte, máte trávicí potíže. Pijete hodně kávy, eventuálně kouříte, rádi si dáte na uvolnění alkohol. Dopujete se vitaminy, abyste vydrželi nadměrnou zátěž.

Dávkování: 3x denně 5 granulí

  • Argentum nitricum 15 C

Jste stále ve spěchu a máte pocit, že nic nestíháte. Při psychické záteži míváte průjem a chodíte často na malou stranu. Jste stále v pohybu, neklid a nervozitu kompenzujete pojídáním sladkostí. Pracujete na více projektech najednou, ale máte problém, dotáhnout je do konce.

Dávkování: 3x denně 5 granulí

  • Cuprum metallicum 15 C

Neznáte své hranice, chcete všem vyhovět a často se přepínáte. Díky tomu pak trpíte nejrůznějšími potížemi jakou jsou bolesti břicha, chrapot, křeče v dolních končetinách, škytavka, křečovitý kašel.

Dávkování: 3x denně 5 granulí

Tak co? Pokusíte se s tím něco udělat? 

  • NAPIŠTE NÁM!

Máte také zkušenost s přetížením, přepracováním nebo psychickým vyčerpáním? Napište nám svou zkušenost, uveďte, co vám pomohlo se z "krize" dostat. Tři nejinspirativnější příspěvky odměníme homeopatickou publikací. Své příspěvky zasílejte na e-mail redakce: info@svethomeopatie.cz v termínu do 31.1.2016. 

zpět
Lucie Nestrašilová

Autor: Lucie Nestrašilová, šéfredaktorka, manažerka Homeopatické lékařské asociace

Lucie Nestrašilová je zakladatelkou a šéfredaktorkou Světa homeopatie. Stála u zrodu tohoto portálu a intenzivně se podílí na jeho každodenní tvorbě. Snaží se Vám, čtenářům, naslouchat a neustále pro Vás vymýšlí nové projekty. Inspiraci pro nová témata hledá ve svém každodenním životě, který nejraději tráví se svou početnou rodinou. Její život je plný sportu. Ráda běhá, jezdí na in-linech a relaxuje na zimních stadionech, neboť hokej je její "druhý" život, který sdílí se svými dětmi. Lucie současně pracuje jako manažerka Homeopatické lékařské asociace. Mnoho let se věnuje dobrovolnictví a nadační činnosti a snaží se nejen prostřednictvím Světa homeopatie pomáhat druhým.

Motto: „Práce pro Svět homeopatie je pro mě stále velkou výzvou. Mám velkou radost, že se nám podařilo vytvořit tak skvělý redakční tým plný motivovaných, zapálených a inspirujících lidí. Ráda se setkávám s lékaři a dalšími odborníky na homeopatii a naslouchám jejich zkušenostem. Stejně tak ráda poslouchám své přátele, ale i lidi, které "náhodou" potkám. Je krásné, když máte své zájmy a zkušenosti s kým sdílet. I po 8 letech "u homeopatie" získávám stále nové poznatky a pevně věřím, že díky Světu homeopatie bude homeopatie a zdravý životní styl blízký i Vám.“

Poznámka: Tento článek byl napsán pod odborným dohledem MUDr. Evy Kettmannové.

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.
Plná verze