Máte problémy s usínáním?

Každý z nás určitě ví, jaké to je, večer si lehnout a ne a ne usnout. Je možné, že trpíte dlouhodobým stresem, pracovním vyčerpáním nebo jste právě zažili nějaký traumatizující zážitek a ani ulehnutí do postele vám na síle nepřidá. Potíže s usínáním, přerušovaný spánek nebo předčasné probouzení jsou velmi nepříjemné. Následující den se pak cítíme velmi unaveni, toužíme po spánku, když však ulehneme, jsme na tom stejně jako předešlý den.

Ilustrační foto

Co pro sebe můžeme v rámci „první pomoci“ udělat a jak můžeme ovlivnit kvalitu našeho spánku?

  1. Snažte se omezit aktivity, které by mohly být spouštěči tohoto negativního stavu
  2. Pokud vás něco trápí a jste pod dlouhodobým tlakem a ve stresu, začněte vyhledávat činnosti, které vám působí radost, navodí pocit pohody, které vás potěší. Lidé jsou různí a každého těší jiné věci. Někdo si zajde rád na masáž, někdo do kina, pro někoho je výborným spouštěčem dobré nálady sport nebo naopak četba krásné knihy.
  3. Je-li to možné, udržujte pravidelný spánkový režim. Své tělo můžete naučit, kdy je čas jít spát. Je to stejné jako s dětmi. Pokud jim nastavíte spánkový režim a také ho dodržujete, dítě začne být pravidelně v daný čas unavené. Vraťte se tedy do svých dětských let a nastavte si spánkový režim i v dospělosti.
  4. Před samotným ulehnutím vyvětrejte místnost, v níž budete spát. V místnosti nesmí být přetopeno, ke spánku potřebujete mít dostatek čerstvého vzduchu
  5. Pokud jste zvyklí chodit spát přes den, denní spánek vynechte.
  6. Minimálně dvě hodiny před spaním nejezte a nepijte nápoje obsahující kofein (kávu, silný černý či zelený čaj). Čaje bylinkové vám mohou k dobrému spánku naopak pomoci. Vyzkoušejte čaj z kozlíku lékařského, květu heřmánku pravého, listu meduňky lékařské, máty peprné a květu levandule.
  7. Pusťte si příjemnou relaxační hudbu.

Pomoci vám může i homeopatie.

Její přínos je v první řadě preventivní. Umožňuje vyvarovat se přechodu do chronického stavu a tím nevyhnutelné nutnosti předepisování silnějších léků. Problémy se spánkem jsou vždy součástí celkového obrazu organismu. Noční probouzení, ranní nespavost, jsou často založeny na hlubších problémech v mysli a jejich léčba vyžaduje globálnější pohled na problém. Pokud tedy tento nepříznivý stav trvá dlouhodobě, je nutné navštívit lékaře. Lékař posoudí váš zdravotní stav komplexně i s přihlédnutím na další léčbu, kterou možná podstupujete.

Pokud to není vysloveně nutné, neužívejte hypnotika. Ta jsou totiž zodpovědná za největší podíl pádů u osob staršího věku, když vstávají v nočních hodinách, a tím i za vzniklé zlomeniny. Navštivte svého lékaře-homeopata, zkonzultujte s ním svůj zdravotní stav. Bude-li to možné, lékař vám v první řadě nabídne léčbu homeopatickou.

Lékárnička první pomoci:

Arnica montana 15 CH
Dávkování: 5 granulí večer
Po sportu nebo velké fyzické aktivitě, pocit rozlámanosti, pocit že je velmi tvrdá postel, že je nám moc teplo.

Coffea 15 CH
Dávkování: 5 granulí večer
Máte problém najít vnitřní klid, neustále vám hlavou běží myšleny a nápady a nemůžete najít klid, abyste usnuli?

Gelsemium sempervirens 15 CH
Dávkování: 5 granulí večer
Trpíte trémou? Bojíte se události, která vás čeká a to brání vašemu klidnému usínání?

Ignatia amara 15 CH
Dávkování: 5 granulí večer
Rozrušila vás dobrá či špatná zpráva? Nemůžete se uklidnit a usnout?

Kalium phosphoricum 15 CH
Dávkování: 5 granulí večer
Pokud jste hodně pracovně přetíženi, je-li vaše práce velmi intelektuální a způsobuje vám nervovou únavu spojenou s problémy s pamětí, koncentrací, bolestí hlavy, špatnou náladou a neschopností usnout.

Nux vomica 15 CH
Dávkování: 5 granulí večer
Máte-li starosti, hodně práce, užíváte nadměrné množství cigaret a alkoholu.
Nebo usínáte-li po jídle na pohovce, ale v momentě, kdy ulehnete do postele, se spánek vytratí a vy nemůžete spát. Opakovaně se budíte kolem 3 hodiny ráno a znovu řešíte rodinné či profesní problémy.

Přeji vám co nejméně bezesných nocí!

zpět
Lucie Nestrašilová

Autor: Lucie Nestrašilová, šéfredaktorka, manažerka Homeopatické lékařské asociace

Lucie Nestrašilová je zakladatelkou a šéfredaktorkou Světa homeopatie. Stála u zrodu tohoto portálu a intenzivně se podílí na jeho každodenní tvorbě. Snaží se Vám, čtenářům, naslouchat a neustále pro Vás vymýšlí nové projekty. Inspiraci pro nová témata hledá ve svém každodenním životě, který nejraději tráví se svou početnou rodinou. Její život je plný sportu. Ráda běhá, jezdí na in-linech a relaxuje na zimních stadionech, neboť hokej je její "druhý" život, který sdílí se svými dětmi. Lucie současně pracuje jako manažerka Homeopatické lékařské asociace. Mnoho let se věnuje dobrovolnictví a nadační činnosti a snaží se nejen prostřednictvím Světa homeopatie pomáhat druhým.

Motto: „Práce pro Svět homeopatie je pro mě stále velkou výzvou. Mám velkou radost, že se nám podařilo vytvořit tak skvělý redakční tým plný motivovaných, zapálených a inspirujících lidí. Ráda se setkávám s lékaři a dalšími odborníky na homeopatii a naslouchám jejich zkušenostem. Stejně tak ráda poslouchám své přátele, ale i lidi, které "náhodou" potkám. Je krásné, když máte své zájmy a zkušenosti s kým sdílet. I po 8 letech "u homeopatie" získávám stále nové poznatky a pevně věřím, že díky Světu homeopatie bude homeopatie a zdravý životní styl blízký i Vám.“

Poznámka: Tento článek byl napsán pod odborným dohledem MUDr. Evy Kettmannové.

Upozornění: Informace o homeopatické léčbě akutních i chronických nemocí publikované na stránkách svethomeopatie.cz mají pouze informační a vzdělávací charakter. V žádném případě nenahrazují osobní konzultaci v ordinaci praktického lékaře/pediatra nebo osobní konzultaci v homeopatické poradně.
Plná verze